Blog Yazıları

Bir Kediyi Kabul Ettikten Sonra Yapmanız Gereken 6 Şey

Bir kediyi evlat edinmek heyecan vericidir. Ama eğlenceli olabileceği kadar, kişiye de önemli sorumluluk düşer. Aileye yapılan her yeni eklemede olduğu gibi, yeni kedi arkadaşın da özel bir özen ve düşünceyi gerektirir.

Bir kediyi evlat edinir edinmez yapmanız gereken altı şey:

Kedinize boş bir alan bırakın

Ona sahip olmaktan heyecan duymana rağmen, kedinin evine uyum sağlaması için büyük bir alana ihtiyacı olacak. Çoğu kedi yeni ortamlarda strese girer ve içgüdüleri kaçmalarını ve saklanmalarını söyler.  Kedinizi eve getirmeden önce, temel kedi malzemeleri ile birlikte bir boş oda kurun: bir çöp kutusu , yiyecek , su, küçük yatak ve oyuncaklar.

Ayrı Diğer Evcil Hayvanlar

Kedinizi ilk önce evinizdeki diğer hayvanlardan ayırmayı planlamak gerekiyor. Kedinizi diğer evcil hayvanlarınızdan birkaç gün ayırdıktan sonra, onları yavaşça tanıtmaya başlayabilirsiniz. Ziyaretlerin ilk başta denetlendiğinden emin olun ve kedinizin her seanstan sonra biraz sessiz kalmasına izin verin. Bunu alışıncaya kadar her gün yapmaya devam edin.

Kedi Oyuncak Stoğu

Oyuncaklar, kedinizin yeni evine yerleşmesine yardımcı olabilir.

Yüksek Kaliteli Kedi Maması Al

Kediler zorunlu etçildir, yani temel amino asitlerini elde etmek için yüksek miktarda et proteini gerektirirler. Ayrıca karbonhidratlardan ziyade enerji için proteini daha etkili kullanırlar, bu nedenle yüksek karbonhidrat diyeti kilo alımına neden olur. Tüylü arkadaşınızı en baştan sağlıklı tutmak için yüksek kaliteli, yüksek proteinli bir kedi maması seçin.
Tek bedene uyan bir porsiyon veya besleme çizelgesi yoktur, bu nedenle veterinerinize kedinizin ne kadar ve ne sıklıkta beslemeniz gerektiği konusunda danışın.

Veterinerinizden Randevu Alın

Kedinizi eve aldıktan kısa bir süre sonra veteriner ziyareti planlamak önemlidir. Acil durumların ne zaman ortaya çıkacağını tahmin edemezsiniz ve veterinerinizin kedinizin sağlığına ve davranışına önceden aşina olması avantaj sağlayacaktır.

Sabırlı ol

Bu ilk günlerde sabır çok önemlidir. Yeni hayatını alışması için biraz zamana ihtiyacı olacak.

06.12.2019